Reklamační řád

REKLAMAČNÍ  ŘÁD cestovní kanceláře  Ingtours cestovní kancelář spol. s r. o.

(dále jen cestovní kancelář)

1.    Předmět

1.1.    Tento reklamační řád upravuje způsob uplatňování nároků zákazníka vyplývajících z odpovědnosti cestovní kanceláře za vady poskytnuté služby (reklamace) vč. podmínek uplatnění rozporu se Smlouvou o zájezdu a jejich vyřizování v souladu se zákonem č.89/2012 Sb., občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění.
1.2.    Tento reklamační řád se vztahuje na služby poskytované cestovní kanceláří s výjimkou nároků vzniklých z přepravy na základě tuzemských a zahraniční dopravních cenin, jejichž uplatňování a vyřizování se řídí platnými tarifními a přepravními předpisy dopravních společností.

2.    Uplatňování reklamací

2.1.    Práva z odpovědnosti za vady služeb poskytovaných cestovní kanceláří zákazník uplatňuje v provozovně cestovní kanceláře, v sídle nebo u zprostředkovatele služeb cestovní kanceláře, kde reklamované služby zakoupil, případně v místě poskytované služby u průvodce, delegáta nebo u jiného cestovní kanceláří pověřeného zástupce.
2.2.    Práva z odpovědnosti za vady doplňkově prodávaného zboží zákazník uplatňuje v kterékoli provozovně cestovní kanceláře, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, tj. v provozovně cestovní kanceláře, kde reklamované doplňkově prodávané zboží zakoupil, případně i v sídle cestovní kanceláře.
2.3.    Zákazník je povinen uplatnit reklamaci včas bez zbytečného odkladu. Uplatnění reklamace na místě samém umožní odstranění vady okamžitě, zatímco s odstupem času se ztěžuje průkaznost i objektivnost posouzení a tím i možnost řádného vyřízení reklamace. Reklamaci může zákazník uplatnit jakoukoliv formou s uvedením data, předmětu reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje.
2.4.    Pokud zákazník vlastním zaviněním neuplatní práva z odpovědnosti za vady poskytnutých služeb na základě smlouvy o zájezdu, tj. u předem sestavené, nabízené a prodávané kombinace služeb cestovního ruchu za souhrnnou cenu, bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě 1 měsíce od skončení zájezdu, cestovní kancelář mu slevu z ceny nepřizná.
2.5.    Práva z odpovědnosti za vady ubytování je třeba rovněž uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě 6 měsíců. Práva z odpovědnosti za doplňkově prodávané zboží zaniknou, nebyla-li uplatněna do 24 měsíců ode dne převzetí.
2.6.    Zákazník je při uplatňování reklamace povinen uvést jméno, příjmení, adresu, co je obsahem reklamace, svou reklamaci zdůvodnit a podle možnosti i předmět reklamace průkazně skutkově doložit;  současně se doporučuje předložit doklad o poskytnuté službě, např. stejnopis objednávky, fakturu, potvrzení o platbě apod., čímž se usnadní vyřizování reklamace.

3.    Vyřizování reklamací

3.1.    Uplatní-li zákazník právo z odpovědnosti za vady služeb, které mu jsou poskytovány nebo které mu již byly poskytnuty, je průvodce zájezdu, vedoucí provozovny cestovní kanceláře poskytující předmětné služby nebo jiný cestovní kanceláří pověřený zástupce povinen po potřebném prozkoumání skutkových a právních okolností rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této doby se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace zákazníkem, pokud se zákazníkem nebude dohodnuta lhůta delší.
3.2.    V případě ústního podání reklamace (např. v místě poskytované služby) je povinen průvodce zájezdu, delegát nebo jiný cestovní kanceláří pověřený zástupce sepsat se zákazníkem reklamační protokol, resp. potvrzení o přijetí reklamace. V protokolu uvede, kdy zákazník reklamaci uplatnil, osobní údaje zákazníka, co je obsahem reklamace (předmět reklamace), jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje; a dále datum a způsob vyřízení reklamace. Jestliže zákazník předá průvodci zájezdu nebo vedoucímu provozovny nebo jinému pověřenému zástupci cestovní kanceláře písemnosti, popř. jiné podklady týkající se reklamace, popř. reklamované zboží, musí být tato skutečnost v protokolu výslovně uvedena. Protokol, resp. potvrzení o přijetí reklamace podepíše sepisující průvodce zájezdu nebo vedoucí provozovny nebo jiný pověřený zástupce cestovní kanceláře. Zákazník obdrží jedno vyhotovení tohoto dokumentu a podpisem potvrdí souhlas s jeho obsahem a převzetí.
3.3.    V případě písemných reklamačních podání platí pro jejich obsah přiměřeně ustanovení odstavce 3.2.

4.    Součinnost zákazníka při vyřizování reklamací

4.1.    Zákazník je povinen poskytnout součinnost potřebnou k vyřízení reklamace, zejména podat informace, předložit doklady prokazující skutkový stav, specifikovat své požadavky co do důvodu a výše, apod. Vyžaduje-li to povaha věci, musí zákazník umožnit průvodci či jinému cestovní kanceláří pověřenému zástupci jakož i zástupci dodavatele služby přístup do prostoru, který mu byl poskytnut k ubytování apod., aby se mohli přesvědčit o oprávněnosti reklamace.
4.2.    V případech, kdy zákazník čerpá služby bez přítomnosti zástupce cestovní kanceláře a  poskytnutá služba má vady, je zákazník povinen dbát též o včasné  a řádné uplatnění nároků vůči dodavatelům služeb v tuzemsku či  v zahraničí.

5.    Způsoby vyřízení reklamace

5.1.    V případech, kdy je reklamace posouzena jako zcela nebo z části důvodná, spočívá vyřízení reklamace v bezplatném odstranění vady nebo v případech, kdy je to možné, i v poskytnutí náhradní služby či výměny zboží. Jinak cestovní kancelář poskytne přiměřenou slevu z ceny vadně poskytnuté služby.
5.2.    V případech, kdy je reklamace posouzena jako nedůvodná, je zákazník písemně informován o důvodech zamítnutí reklamace.
5.3.    Nastanou-li okolnosti, jejichž vznik, průběh a příp. následek není závislý na vůli, činnosti a postupu cestovní kanceláře (vis major) nebo okolnosti, které jsou na straně zákazníka, na jejichž základě zákazník zcela nebo zčásti nevyužije objednané, zaplacené a cestovní kanceláří zabezpečené služby, nevzniká zákazníkovi nárok na vrácení zaplacené ceny nebo na slevu z ceny.

6.    Ostatní ustanovení

V ostatním platí ustanovení obecně závazných právních předpisů, zejména občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele v platném znění.
V případě, že dojde ke sporu, má zákazník právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu; věcně příslušným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká Obchodní Inspekce, www.coi.cz

7.    Závěrečná ustanovení

Tento Reklamační řád vstupuje v platnost a účinnost dnem 1.1.2014 a nahrazuje Reklamační řád cestovní kanceláře  ze dne 1.1.1999

Ve Vrchlabí, dne 31.12.2013

Ing. Ivan  B ä u m l  v. r.
jednatel firmy

 

VÝHODNÉ NABÍDKY cestovní kanceláře na e-mail

LASTMINUTE nabídky ubytování

kompletní nabídka ubytovacích zařízení

Wellness hotel SVORNOST,

Harrachov

Wellness hotel SVORNOST

od 610 KčLůžko se snídaní v 1/2

SPA Hotel BÍLÝ HOŘEC,

Harrachov

SPA Hotel BÍLÝ HOŘEC

od 280 Kč400 KčLůžko s polopenzí, dítě 3-5,9...

Chata NA ŠPICI,

Benecko

Chata NA ŠPICI

od 400 KčLůžko se snídaní

Hotel FIT FUN,

Harrachov

Hotel FIT FUN

od 700 KčLůžko s polopenzí v 1/2

Hotel ASTORIA,

Janské Lázně

Hotel ASTORIA

od 390 KčLůžko s polopenzí v 1/2...

Penzion BORŮVKA,

Špindlerův Mlýn

Penzion BORŮVKA

od 350 KčLůžko se snídaní v 1/2

Hotel ASTRA,

Špindlerův Mlýn

Hotel ASTRA

od 745 KčLůžko s polopenzí v 1/2

Hotel KOLIBA,

Senec

Hotel KOLIBA

od 490 KčLůžko se snídaní v 1/3

Hotel PYTLOUN,

Harrachov

Hotel PYTLOUN

od 750 KčLůžko s polopenzí v RP bez...

Penzion NA ZAČÁTKU,

Benecko

Penzion NA ZAČÁTKU

od 800 KčLůžko s polopenzí, dospělí

Lázeňský hotel TERRA,

Janské Lázně

Lázeňský hotel TERRA

od 750 KčLůžko se snídaní v 1/2 Bellis

Hotel ŠPINDLEROVA BOUDA,

Špindlerův Mlýn

Hotel ŠPINDLEROVA BOUDA

od 510 KčLůžko se snídaní v 1/2...

Autokemp Špindlerův Mlýn,

Špindlerův Mlýn

Autokemp Špindlerův Mlýn

od 790 KčBungalov - 2 osoby

Hotel AURUM,

Černý Důl

Hotel AURUM

od 380 KčLůžko se snídaní v 1/3...

Apartmánový komplex HOLIDAY VILLAGE,

Senec

Apartmánový komplex HOLIDAY VILLAGE

od 870 KčApartmán bez stravy (obsazení...

Apartmány BENECKO,

Benecko

Apartmány BENECKO

od 12 000 KčAP bez stravy (2+4 lůžka v...

Spa & Wellness Hotel ORCHIDEA,

Velký Meder

Spa & Wellness Hotel ORCHIDEA

od 1 205 KčLůžko se snídaní v 1/2

Pension KORONA,

Hévíz

Pension KORONA

od 840 KčLůžko se snídaní v 1/2

Hotel XAVIN,

Harkány

Hotel XAVIN

od 940 KčLůžko s polopenzí v 1/2

OREA RESORT HORAL,

Špindlerův Mlýn

OREA RESORT HORAL

od 645 KčLůžko se snídaní v 1/2...

Pension Happy,

Špindlerův Mlýn

Pension Happy

od 550 KčLůžko se snídaní v 1/2

OREA Resort SKLÁŘ,

Harrachov

OREA Resort SKLÁŘ

od 740 KčLůžko se snídaní v 1/2...

Horský pension ALENKA,

Špindlerův Mlýn

Horský pension ALENKA

od 400 KčLůžko se snídaní v 1/2

Chatová osada DOBROTA,

Staré Splavy

Chatová osada DOBROTA

od 200 KčLůžko bez stravy v chatce

Hotel CLARION,

Špindlerův Mlýn

Hotel CLARION

od 560 KčLůžko se snídaní v 1/2 (bez...

 

Výhodné balíčky

kompletní nabídka balíčků

 
 
Hotel Svornost Harrachov Hory Krkonoše.cz HotelPension.cz Wellness-Tip.cz